مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی

ساخت وبلاگ

کیست پیلونیدال کیسه ای پر از مایع و چرک است که در زیر پوست و در قسمت تحتانی کمر، نزدیک به خط باسن قرار دارد. بعضی از آنها قابل مشاهده نیستند، در حالی که برخی دیگر می توانند مانند چند حفره کوچک یا یک برآمدگی و التهاب در پوست این ناحیه به نظر برسند. البته به ندرت اتفاق می افتد که این عارضه در نواحی دیگر بدن هم دیده شود.

معمولا از این سوراخ هایی که در سطح پوست ایجاد می شود، چرک و ترشحات بدبو خارج می‌شود که در واقع نشان دهنده این است که عفونت جمع شده در لایه های زیرین پوست، مسیری ایجاد می کنند تا به سطح پوست راه پیدا کنند.

شبیه سایر بیماری‌های نشیمنگاهی، کیست مویی هم در ابتدا بدون علائم است و تا زمانی که آبسه ایجاد نشود بیمار از وجود آن بی اطلاع است. این بیماری با ایجاد آبسه و تجمع عفونت در لایه‌های زیرین پوست مزمن می‌شود و علائم آن ایجاد التهاب، قرمز شدن و تورم و درد در ناحیه مقعد است. گاهی سوراخ های ریزی هم در موضع بیماری ایجاد می شود که چرک و ترشحات بدبو از آنها خارج می شود.

اگر با این علائم مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه کنید و اقدامات درمانی را زودتر انجام دهید تا از پیشرفت عفونت جلوگیری کنید. چندین روش برای جراحی کیست مویی وجود دارد که پزشک با توجه به حاد یا مزمن بودن عارضه یکی از آنها را به بیمار پیشنهاد می دهد. استفاده از روش های درمان دارویی و خانگی سینوس تنها در مواردی کاربرد دارد که بیماری هنوز علائم جدی ندارد. در اینصورت روش های خانگی مثل استفاده از سیر، آلوئه ورا، زردچوبه، عسل، سرکه و کمپرس سرد و گرم برای کنترل و بهبود بیماری پیشنهاد می شود.

همچنین مصرف داروهای موضعی یا قرص های آنتی بیوتیک برای کاهش عفونت سینوس هم می تواند در درمان این عارضه تاثیرگذار باشد اما نمی توان به عنوان روش درمان قطعی روی آنها حساب کرد و گاهی فقط بطور موقت علائم بیماری را کاهش می دهند. اگر این روش های بعد از چند روز تاثیری در بهتر شدن این عارضه نداشت، باید یکی از روش های جراحی را برای درمان انتخاب کنید.

 

مشاهده مطلب کامل

مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی...
ما را در سایت مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : درمان کیست مویی بدون جراحی,درمان کیست مویی با لیزر,لیزر کیست مویی,عمل کیست مویی, نویسنده : ghazal socialpanah بازدید : 92 تاريخ : چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 ساعت: 13:03